Blog

Instagram
is booming

‘Facebook is hét platform om jouw bedrijf op te promoten’… Hallo, het is 2018 en Facebook is echt niet meer het enige platform waarmee je jouw doelgroep kunt bereiken. Het platform dat momenteel helemaal hot is, is  – natuurlijk – Instagram! Sterker nog, het gebruik van het visuele platform zit flink in de lift. Een op de vier Nederlanders noemt zichzelf inmiddels een actieve gebruiker van dit netwerk!

Blog

Instagram
is booming

‘Facebook is hét platform om jouw bedrijf op te promoten’… Hallo, het is 2018 en Facebook is echt niet meer het enige platform waarmee je jouw doelgroep kunt bereiken. Het platform dat momenteel helemaal hot is, is  – natuurlijk – Instagram! Sterker nog, het gebruik van het visuele platform zit flink in de lift. Een op de vier Nederlanders noemt zichzelf inmiddels een actieve gebruiker van dit netwerk!

Het is alweer bijna 8 jaar geleden dat Mike Krieger en Kevin Systrom de foto-app oprichtte en hiermee wereldwijd bijna 800 miljoen maandelijkse gebruikers blij maakten. Leuk feitje; 70% van deze gebruikers heeft wel eens gezocht naar een merk. Dat is even rekenen… Veel! Benieuwd hoe je Instagram bij jouw bedrijf kunt inzetten? Ga er even lekker voor zitten, je leest het hier.

 

1. Bedrijfsprofielen

Ongeveer een jaar geleden introduceerde Instagram de bedrijfsprofielen. Als je deze linkt aan het Facebookprofiel van je bedrijf kun je je bereik, naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroten. Daarnaast kun je dankzij deze functie makkelijker verkeer leiden naar je website. Het is heel simpel; je gaat naar je instellingen en klikt op de knop ‘overstappen op bedrijfsprofiel’. Daarna volg je de stappen die Instagram aangeeft en klaar is Kees; je hebt een bedrijfsprofiel! Je hebt nu toegang tot verschillende handige opties, zoals:
– Informatie toevoegen aan je bedrijf, zoals openingstijden, locatie en telefoonnummer.
– Een contactknop toevoegen aan je profiel.
– Adverteren op Instagram.
– Statistieken bekijken over je volgers en advertentiesprestaties.

 

2. Story’s

Een optie die momenteel ook helemaal hot is zijn de story’s. Je plaatst een foto of video en deze blijft dan 24 uur staan. Je kan bijvoorbeeld een behind the scenes doen van een event of een tijdelijke kortingsactie online gooien. Je hebt genoeg mogelijkheden, maar zorg dat het aantrekkelijk blijft voor je doelgroep!

3. Zonder een goede feed hoor je er niet bij

Mensen vinden het fijn als een account een bepaalde feed heeft, ook wel een thema genoemd. Dat wil zeggen dat de berichten met elkaar in harmonie zijn. Dezelfde kleuren en filters, dezelfde formaten en regelmaat in posts. Neem een voorbeeld aan de feed Heineken.

 

4. Unieke content is een must.

Zorg dat je niet alleen content plaatst die gerelateerd is aan het verkopen van je producten of diensten, maar plaats content die de doelgroep interesseert. Jouw doelgroep zou je niet gaan volgen als je non-stop enkel producten op Instagram aan het promoten bent. Zorg dat je er tussen de overkill aan content tussenuit springt!

 

5. #Gebruik #Hashtags 

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik ga het toch zeggen: Gebruik hashtags! Met een hashtag kun je bijvoorbeeld makkelijk een leuke campagne opzetten en kijken welke mensen die hashtag gebruiken. Hierdoor kun je je Instagram marketingcampagne goed analyseren. Door populaire hashtags te gebruiken kun je ook meer bereik en volgers genereren.

Dit waren de meest gebruikte hashtags van 2017:

  1. #love
  2. #fashion
  3. #photooftheday
  4. #photography
  5. #art
  6. #beautiful
  7. #travel
  8. #happy
  9. #nature
  10. #picoftheday

 

6. Direct app

Vanaf 2018 komt Instagram met iets nieuws: namelijk de Instagram direct app. Met deze app kun je verhalen delen en ook nog steeds gewoon de fotofilters toepassen, want de camera blijft ook bij deze app toegankelijk. Het enige verschil is dat er geen tijdlijn is en de berichten altijd privé blijven, behalve als jij ervoor kiest dit te delen. Het zijn eigenlijk dus gewoon de welbekende DM’s alleen dan binnen een aparte app.

De app zal meteen beschikbaar gesteld worden voor iOS én Android, maar wanneer ze precies in welk land te downloaden zijn is nog niet bekend.

Key van het verhaal; Instagram is populair en dus een must.

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

 

 

Social Networks

 

Contact

Van Diemenstraat 180

1013 CP, Amsterdam

+31 (0)20 210 1343

info@driivn.nl

 

DRIIVN 2019

 

 

 

Social Networks

 

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

 

Contact

Van Diemenstraat 180
1013 CP, Amsterdam
+31 (0)20 210 1343
info@driivn.nl

 

 

DRIIVN 2019