Blog

Waarom jouw online marketing uitbesteden aan DRIIVN een goed idee is 

Met ongeveer 14,3 miljoen Nederlanders die gemiddeld 2 uur per dag aan social media besteden en daarnaast alle ontwikkelingen van de afgelopen jaren, is digitale aanwezigheid voor organisaties niet meer weg te denken! Het is niet de vraag of je aan de slag moet gaan met online marketing, maar welke tools en technologieën je inzet om jouw doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken. De grootste uitdaging voor organisaties is het gebrek aan tijd én kennis. Laten wij bij DRIIVN nu alle kennis in huis hebben om jouw marketing strategie uit te denken en uit te werken. Het uitbesteden van onder andere online, social media en content marketing aan een bureau zoals DRIIVN kan niet alleen de effectiviteit verhogen maar ook operationele efficiëntie opleveren. In dit artikel delen wij waarom het uitbesteden van jouw marketing aan DRIIVN een goed idee is!


First things first, wat is online marketing precies?

Online marketing, ook wel bekend als digital marketing, is het inzetten van de verschillende online tools om een merk, product of dienst te promoten bij een of meerdere specifieke doelgroepen. Denk hierbij aan zoekmachineoptimalisatie (SEO), Google advertising, social media advertising, content marketing, growth marketing en nog veel meer. Door verschillende online tools en kanalen te combineren in een strategisch marketing plan, maakt online marketing het mogelijk om meetbare, gerichte en kosteneffectieve campagnes in te zetten, die precies zijn afgestemd op de behoeften, interesses en het eerder gemeten gedrag van de gebruiker, jouw ideale doelgroep. Uiteindelijk heeft elk onderdeel dezelfde 3 focuspunten, namelijk het vergroten van zichtbaarheid, het aantrekken van de juiste bezoekers en het converteren van leads naar klanten. 

Waarom rade wij het uitbesteden van online marketing aan, what’s in it for you?

Expertise & ervaring

Met 83% van de bedrijven die geloven dat digitale marketing direct bijdraagt aan hun omzet, is de ervaring en expertise van marketing specialisten niet te onderschatten. DRIIVN richt zich uitsluitend op de wereld van online marketing, van SEO tot geavanceerde data-analyse. Om elke organisatie zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, heeft elke vertakking binnen online marketing een eigen team. Onze teams zijn getraind om snel op veranderingen in de markt te reageren, zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, en gespecialiseerd in het creëren en implementeren van de meest effectieve strategieën, volledig op maat.

Tijdbesparing

Het bovengenoemde niveau van expertise, up-to-date kennis en ervaring kost veel tijd om op te doen en daarnaast nog meer tijd om te onderhouden. De digitale wereld is continue in ontwikkeling. Daarom is het uitbesteden van online marketing ook erg waardevol voor de tijdsbesteding van de (marketing)managers. Zij hebben meer tijd om zich te richten op andere werkzaamheden zoals bijvoorbeeld productontwikkeling. In andere woorden, het is een strategische stap om onze experts in te zetten voor jouw digitale doeleinden, zodat jouw teams meer tijd en energie kunnen investeren in hun eigen kerncompetenties. Win-win. Ons doel is natuurlijk om bij te dragen aan meetbaar succes en groei van jouw merk. Daarom hanteren we graag een nauwe samenwerking met korte communicatielijnen, duidelijke KPI’s en doelstellingen die passen bij jouw bedrijfsstrategie. Ook zullen we regelmatig bij elkaar inchecken in de vorm van een meeting en/of rapportage, waarmee we zorgen dat de uitbestede taken blijven bijdragen aan de bedrijfsdoelen, en we op 1 lijn zitten en blijven.

Kostenbesparing

Tijd kost geld en het opbouwen van een in-house team kan erg duur zijn, vooral als je investeert in training, licenties voor software en technologie. Jouw online marketing uitbesteden aan DRIIVN kan aanzienlijke kosten besparen; volgens onderzoek kan het uitbesteden van digitale marketing 30% goedkoper zijn dan het in-house houden. Wij raden dan ook aan om de lange termijn kosten van het opbouwen van een intern team eens te vergelijken met de kosten van het uitbesteden aan DRIIVN. Overweeg niet alleen de directe kosten, maar ook de potentieel hogere ROI door de expertise van het bureau. Wij kunnen hier ook in mee denken en geven graag advies op basis van jouw specifieke situatie.

Toegang tot geavanceerde tools en tech

Bijna 50% van de bedrijven mist de technologische capaciteit om marktinzichten te volgen. Marketingbureaus hebben toegang tot geavanceerde tools en analytics die essentieel zijn voor het ontwikkelen van effectieve marketingstrategieën en het bieden van diepgaande gebruikersinzichten. Op basis van deze gebruikersinzichten kunnen campagnes worden gerealiseerd, die uiteindelijk zullen resulteren in het behalen van de marketingdoeleinden. Met de tools en analytics kunnen de resultaten worden geanalyseerd en de huidige marketingstrategie worden geoptimaliseerd waar nodig.

Flexibiliteit en schaalbaarheid

Een organisatie, de online wereld, de markt en de ideale doelgroep zijn altijd in beweging. Naarmate je bedrijf groeit en de markt verandert, zal ook de behoefte aan een flexibele marketingaanpak toenemen. Een flexibele overeenkomst zorgt ervoor dat je eenvoudig kunt opschalen of wijzigingen kunt doorvoeren als je doelstellingen veranderen. Dit maakt het makkelijk om nieuwe strategieën en/of campagnes te integreren, ongeacht de omvang of complexiteit van de ontwikkelingen.

Innovatie

In een wereld waar technologieën en consumentengedrag razendsnel veranderen, is het van cruciaal belang dat je marketingstrategieën niet alleen actueel zijn, maar ook toekomstbestendig. Bij DRIIVN zijn we niet alleen reactief, maar proactief. We anticiperen op trends en passen strategieën aan nog voordat de markt verschuift. Dit proactieve management zorgt ervoor dat je altijd een stap voor bent op de concurrentie. Zo wordt elke campagne niet alleen afgestemd op het nu, maar ook op de toekomstige marktdynamiek en behoeften en interesses van jouw ideale doelgroep.

Waarom kiezen voor driivn als jouw full service marketingbeau?

Bij DRIIVN begrijpen we dat de wereld van online marketing continu in beweging is. Daarom bieden we niet alleen traditionele marketingdiensten zoals search engine marketing en social advertising, maar gaan we verder. Van contentcreatie en strategieontwikkeling tot branding, design en webdevelopment: wij zijn jouw one-stop-shop voor alles wat je nodig hebt om jouw merk op de kaart te zetten en te houden.

Het uitbesteden van je online marketing aan DRIIVN kan je niet alleen helpen focussen op wat echt belangrijk is voor je bedrijf, maar het verzekert je ook van deskundigheid, kostenbesparingen, toegang tot geavanceerde technologieën en de flexibiliteit om te groeien. 

We zijn meer dan een verzameling individuen; we zijn een team. Met onze topsportmentaliteit en collective intelligence streven we naar het beste resultaat voor jou. Onze specialisten werken samen als een geoliede machine, met ieder hun unieke talenten en expertise, maar altijd met het gemeenschappelijke doel voor ogen: jouw merk naar een hoger niveau tillen. Neem vandaag nog contact op!

Vraag een inspirerend gesprek aan 
en ontdek de mogelijkheden!

BEKIJK OOK

case laboutiek

laboutiek

Dit merk onderscheidt zich door kleding te ontwerpen die vandaag, morgen en ver in de toekomst relevant en stijlvol blijven.

// Lees meer

case airforce

Airforce

Een boost in verkopen bij retailers en een significante toename in merkbekendheid. Keep on reading…

// Lees meer