Blog

Interactieve stories 
adverteren

Hallo merk met je mooie Instagram feed en fijne stories. We hebben goed nieuws voor je!

Blog

Interactieve stories adverteren

Hallo merk met je mooie Instagram feed en fijne stories. We hebben goed nieuws voor je!

We staan er deze dagen mee op en we gaan ermee naar bed. We hebben het natuurlijk over de zinderende seizoensontknoping van Ajax. Al die fijne beelden op hun Instagramaccount werken hier heerlijk aan mee. [Let op: nu komt een bruggetje!] Over Instagram gesproken… Hierop kunnen sinds kort interactieve stories worden geadverteerd. We leggen je graag uit hoe belachelijk fijn dit is.

Voor velen is Instagram de app die ze het eerst openen en het laatst sluiten. Dat we in de inleiding schreven over Ajax is grotendeels te wijten aan de gedachtegang van de schrijver. Een gedachtegang die zich momenteel volledig beperkt tot het voetbal. Maar goed, dit geldt uiteraard niet voor de 500 miljoen (!) overige gebruikers van Instagram stories. Want zoveel zijn het er. 500 miljoen mensen checken via de stories on the gram wat hun vrienden uitspoken, wat die ene influencer aan het influenceren is en wat hun favoriete merk (of dat van die ene influencer) te vertellen heeft.

Je ziet wellicht nog niet helemaal de nieuwswaarde in van dit blog. Adverteren op Instagram stories kon immers al lang, dat klopt. Bedrijven doen dit dan ook graag en wij raden het ze ook van harte aan. Zo komt het ook dat die elektrische fiets door je stories heen fietst, nadat je deze tweewieler die ochtend net even had gegoogeld.

Maar! Voor bedrijven en merken was het nog niet mogelijk om interactieve stories te adverteren. Nu dus wel, waarmee polls, hashtags en mentions plots extra mogelijkheden bieden.

 

Waarom is het slim om interactieve stories te gebruiken?
Leuk dat je het vraagt, tussenkopje. Naast dat het nu al zo blijkt te zijn dat mensen in negen van de tien gevallen simpelweg langer blijven kijken naar een interactie story, heeft dat vooral te maken met klantenbinding.

Het gebruik van stories waarin de volger rechtstreeks om zijn of haar input wordt gevraagd, is een fantastische manier om de volger (en daarmee hopelijk de klant) op één te zetten. Plus, Instagram stories stellen jou in staat om die o zo waardevolle, klantgerichte inzichten op een leuke en informele manier te verzamelen. Hoe goed is het dat je op deze manier ook nog eens laat zien dat de input van de volger ertoe doet. Je geeft mensen de mogelijkheid om zich onderdeel van het merk te voelen. Het lijdt geen twijfel dat ze dat waarderen.

Welnu, denk en kijk nu nog eens verder. Door te adverteren met interactieve stories krijg je niet alleen interactie met je volgers, maar ook met de getargete doelgroep. Hierdoor kunnen er nieuwe doelgroepen worden bereikt met de interactieve stories, terwijl je bijna zeker weet dat je boeiend bent en blijft voor relevante gebruikers.

Wil je het helemaal zeker weten? Je weet ons te vinden.

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

 

 

Social Networks

 

Contact

Van Diemenstraat 180

1013 CP, Amsterdam

+31 (0)20 210 1343

info@driivn.nl

 

DRIIVN 2019

 

 

 

Social Networks

 

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

 

Contact

Van Diemenstraat 180
1013 CP, Amsterdam
+31 (0)20 210 1343
info@driivn.nl

 

 

DRIIVN 2019