Blog

Recruitment
community management

Ben jij onze nieuwe social advertising stagiair? Dan zijn we op zoek naar jou!

Blog

Recruitment
community management

DRIIVN en Adver-Online bundelen de krachten en rollen community management uit voor de social recruitmentcampagnes van Adver-Online!

Om zowel actief als passief werkzoekenden te bereiken is anno 2017 social media niet meer weg te denken uit een recruitmentcampagne. Adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter, ook wel social media recruitment genoemd, zorgt voor veel online zichtbaarheid van vacatures. Maar wat nou als je nog veel meer uit je recruitmentcampagnes kunt halen.

Wat is Community Management?

Enkel informatie zenden is niet meer van deze tijd. Social media vraagt om conversatie, om interactie. Maar hoe pas je dit in de praktijk toe? Het antwoord: community management, waarbij structureel wordt gebouwd aan een band met jouw doelgroep.

“Gemiddeld levert een social media campagne van 3 maanden 1.000 interacties op. Op alle reacties en shares reageren kost ontzettend veel tijd, maar je laat een kans op kwalitatieve kandidaten aan je voorbij gaan als je hier niets mee doet!”

Hoe zet je dit in voor recruitment?

Op een vacature advertentie op social media wordt regelmatig gereageerd met vragen, opmerkingen en/of tags. Door hier actief op te reageren met een leuke en behulpzame reactie kunnen potentiële kandidaten overgehaald worden om alsnog te solliciteren. Daarnaast is het ook belangrijk om eventuele negatieve reacties te managen.

Community management werkt voor een recruitmentcampagne als volgt:

1. Nadat de vacature op Facebook, Instagram, LinkedIn en/of Twitter is geplaatst worden deze advertenties continu op reacties gescand. Dit geldt ook voor spam en negatieve berichten.

2. Bij een reactie bekijken onze online marketeers het profiel van de potentiële kandidaat en formuleren op basis van deze informatie een passend antwoord. Het antwoord wordt bij voorkeur geplaatst vanuit het bedrijfsaccount en altijd afgestemd op de tone-of-voice van jouw merk.

3. Reacties worden tijdens kantooruren binnen 4 uur beantwoord en daarbuiten binnen 8 uur. Wij sturen te allen tijde op het verhogen van kwalitatieve sollicitaties.

Wat zijn de voordelen voor jouw vacature?

Speel in op vragen, opmerkingen, tags en/of recensies van potentiële kandidaten en profiteer daardoor van de volgende voordelen:

1. Verhoog het (organisch) bereik van de campagne
Het bereik van een social media recruitmentcampagne hangt in veel gevallen af van relevantie. Facebook ziet interactieve advertenties als relevant, wat ervoor zorgt dat de vacatureadvertentie vaker wordt weergegeven zonder dat hier meer voor betaald hoeft te worden. Ideaal, toch?

2. Verhoog het aantal kwalitatieve kandidaten
Niet solliciteren, maar wel reageren op een advertentie kun je zien als een vorm van interesse. Het is dan ook een gemiste kans als je niets met een potentieel contact doet!

3. Versterk het employer brand
Een interactieve advertentie komt betrouwbaar en professioneel over. Daarnaast laat je als organisatie zien dat je anderen serieus neemt en stimuleer je een positief eerste contactmoment in een mogelijk sollicitatieproces.

4.Vergroot de fanbase op social media
Een social media campagne wordt op een hele specifieke doelgroep getarget en past dus volledig bij de betreffende vacature. Nodig daarom geïnteresseerden uit om je bedrijfspagina te volgen, zodat zij ook op een later moment geïnformeerd kunnen worden over ontwikkelingen.

Community Mangement bij Adver-Online

Community management is geen nieuw fenomeen, voor recruitment echter wel!. Als eerste online recruitment marketing specialist biedt Adver-Online de mogelijkheid community management aan een social recruitment campagne toe te voegen. Combineer dat met onze online skills en kennis et voilà. Samen zorgen wij voor een bloeiende community rondom jouw vacature

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

Contact

Weesperstraat 400

1018 DN, Amsterdam

+31 (0)20 210 1343

info@driivn.nl

Social Networks

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

 

 

 

Contact

Weesperstraat 400
1018 DN, Amsterdam
+31 (0)20 210 1343
info@driivn.nl