Blog

Retargeten binnen LinkedIn: het kan!

Ein-de-lijk. De marketinggoeroe in ons is hier blij mee: LinkedIn heeft zijn retargetingmogelijkheden uitgebreid! 

 

Blog

Retargeten binnen LinkedIn: het kan!

Ein-de-lijk. De marketinggoeroe in ons is hier blij mee: LinkedIn heeft zijn retargetingmogelijkheden uitgebreid! 

 

Ein-de-lijk. De marketinggoeroe in ons is hier blij mee: LinkedIn heeft zijn retargetingmogelijkheden uitgebreid! Retargeten van websitebezoekers was al mogelijk, maar het retargeten van mensen die engagement met je advertenties hebben gehad was tot nu toe nog geen optie. Erg hinderlijk als je het ons vraagt. Tot nu. Het fijne van deze mogelijkheid is dat de campagnestrategie van je LinkedIn advertising nog effectiever kan worden uitgewerkt voor jouw bedrijf. Wij vertellen je hoe het precies zit. 

 

Retargeten van websitebezoekers was al mogelijk, maar het retargeten van mensen die engagement met je advertenties hebben gehad was tot nu toe nog geen optie. Erg hinderlijk als je het ons vraagt. Tot nu. Het fijne van deze mogelijkheid is dat de campagnestrategie van je LinkedIn advertising nog effectiever kan worden uitgewerkt voor jouw bedrijf. Wij vertellen je hoe het precies zit. 

Allereerst even straight to the point: wat verandert er? Waar je voorheen alleen websitebezoekers kon retargeten, is het vanaf nu ook mogelijk om mensen te retargeten die jouw video’s hebben bekeken of de interactie zijn aangegaan met jouw leadformulieren. We zien je al denken: oké leuk, maar wat heb ik eraan?

Laten we eerst nog even kort uitleggen wat je überhaupt met LinkedIn advertising kan. LinkedIn advertising geeft jou de kans om heel gericht personen of bedrijven te bereiken. Zo kan je specifieke functies, bedrijven, branches, skills en meer targeten door middel van dit platform. LinkedIn staat bekend als een duur, maar kwalitatief platform om op te adverteren. Alleen senior-managers werkend in consultancy rondom Amsterdam of masterstudenten aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam met communicatie skills bereiken? Met LinkedIn advertising kan het. 

De mate van interesse van je doelgroep in jouw bedrijf is op verschillende manieren te bepalen. Een video kan je hier goed inzicht in geven: iemand die de video voor 75% bekijkt is meer geïnteresseerd in je product of dienst dan iemand die hem voor 25% bekijkt. Je wilt de mensen die de video lang hebben bekeken weer opvolgen met advertenties die bijvoorbeeld meer conversiegericht zijn of een andere relevante boodschap uitdragen.  

 

Zodra je de keuze hebt gemaakt welke mensen je wilt bereiken, kun je er ook nog een tijd aan koppelen: hebben mensen tot 30 dagen geleden de video bekeken, 180 dagen of misschien zelfs tot 365 dagen geleden? Zodra die keuze check is, kan je kiezen van welke video’s je een audience wilt opzetten. Het retargeten kan beginnen!

Leadcampagnes draaien op LinkedIn is al langere tijd mogelijk, retargeting mogelijkheden eromheen waren dat echter nog niet. Good for us dat dit nu dus wel mogelijk is, want hierdoor kunnen we de audience die meer geïnteresseerd is in jouw product of dienst veel beter opvolgen. Net als bij video kan je eraan koppelen wanneer deze interactie heeft plaatsgevonden: denk aan 30 dagen geleden, of 365 dagen geleden. 

 

Samenvattend komt het erop neer dat je je marketingfunnel voor LinkedIn advertising nu nog beter kan uitwerken. Je wilt top of mind blijven bij je doelgroepen en deze nieuwe retargetingmogelijkheden gaan daar aan bijdragen. Je bent dus niet meer afhankelijk van een websitebezoek voordat je jouw doelgroep kan retargeten. Een view van 25% is nu al voldoende om jouw doelgroep opnieuw te bereiken zonder dat ze op de website zijn geweest. 

We moeten er wel bij zeggen dat deze optie helaas nog niet beschikbaar is voor alle LinkedIn advertentieaccounts, al zal het niet meer lang duren voordat iedereen deze mogelijkheid heeft. Wil je meer weten over LinkedIn advertising en ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Check dan deze link en wie weet is LinkedIn advertising ook interessant voor jou! 

 

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

 

 

Social Networks

 

Contact

Stuyvesantstraat 13 - 15

1058 AJ Amsterdam

+31 (0)20 210 1343

info@driivn.nl

 

DRIIVN 2020

 

 

Social Networks

 

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

 

Contact

Stuyvesantstraat 13 - 15
1058 AJ Amsterdam
Nederland

+31 (0)20 210 1343
info@driivn.nl

 

 

DRIIVN 2019