Download de nieuwe gratis whitepaper: E-commerce trends 2025

online advertising, SEA, strategie

Een boost in de verkopen van Airforce

Met ruim 200 fysieke verkooppunten door heel Nederland heeft Airforce een stevige positie in de traditionele retail. De ambitie van het bedrijf reikt echter verder. Toen we de kans kregen om samen met Airforce de online markt te verkennen en hun groei te versnellen, grepen we die met beide handen aan.

Airforce

2022 - heden

DRIIVN is altijd goed op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, ze helpen ons bij nieuwe strategieën en de uitvoer ervan. Daarnaast zijn ze altijd goed bereikbaar en helpen ze ons gelijk wanneer dat nodig is.
Nikki Lampe, Creative Manager

Zo zijn wij te

werk gegaan

Onze focus lag op het vergroten van de merkbekendheid en het stimuleren van aankopen bij zowel online als offline retailers. We startten met een advertentiestrategie gericht op de meest populaire platformen van Nederland: Google en Meta (Facebook en Instagram). In samenwerking met het inhouse marketingteam van Airforce, dat zorgt voor spot-on content, hebben we een vliegende start gemaakt. De inzichten van Google en Meta hebben ons snel geholpen om onze strategie uit te breiden naar andere platformen zoals Pinterest en TikTok.

Vanuit Google kregen we inzicht in goed presterende zoekwoorden. Daarbij keken we niet alleen naar klikdata, maar namen we ook belangrijke websitestatistieken onder de loep, waaronder sessieduur, het aantal bezochte pagina’s, de bounce rate en het aantal bekeken producten. Door campagne data en website data te combineren en te analyseren, kwamen we tot een set van de best presterende zoekwoorden. Deze zoekwoorden werden vervolgens gebruikt om de strategie uit te breiden naar het Pinterest platform. De content die we hiervoor gebruikte, werd gebaseerd op verkoopdata en engagement data dat we met Meta campagnes verzamelde. En om het rendement uit advertenties te maximaliseren, gebruikte we het adressenbestand van retailers waardoor we hyperlokaal konden targeten

Did we

deliver?

Meetbare resultaten behalen is ons enige doel. Met trots kunnen we zeggen dat dit ook voor Airforce gelukt is. We hebben significant bijgedragen aan het vergroten van de merkbekendheid van Airforce, met een bereik van 8,5 miljoen social media gebruikers in Nederland. Daarnaast scoort Airforce boven de benchmark op de belangrijkste website statistieken en is er in 2023 een substantiële groei gerealiseerd in verkopen via retailers.

De behaalde resultaten zijn voor ons geen reden om stil te zitten. We hebben een solide basis gelegd en blijven nieuwe strategieën en platformen verkennen om de online en offline groei van Airforce te stimuleren.

Bekijk ook onze andere cases

Ontdek hoe we merken laten groeien met creatieve en resultaatgerichte campagnes.

Klaar voor een strategie?

Start vandaag nog!

Wil je jouw

organisatie laten

groeien

online?

Liever direct schakelen dan eindeloos scrollen? Plan een afspraak en ontdek hoe we samen jouw merk laten groeien.

Get your

whitepaper!