Social advertising

Adverteren op TikTok

Wil je adverteren op TikTok? TikTok is het snelst groeiende platform van dit moment én de meest gedownloade app van 2020. TikTok is hot en happening, dus daar wil je zichtbaar zijn. Adverteren op TikTok it is!

Adverteren op Linkedin met DRIIVN

Met inmiddels meer dan 3 miljoen Nederlandse gebruikers is TikTok flink aan een opmars bezig. De app was al populair, maar is in 2020 al helemaal door het dak gegaan. Het is op dit moment het meest intensief gebruikte kanaal en de helft van de gebruikers is tussen de 16 en 24 jaar oud. Een ideaal kanaal om de jongeren (generatie Z) en young millennials te bereiken aan de hand van TikTok advertising! Veel bedrijven kennen nog niet de voordelen van het adverteren op TikTok, wij wel!

Wat houdt adverteren op TikTok in?

We kunnen TikTok het best beschrijven als een snel videokanaal. De spanningsboog van het kanaal is klein, je moet direct de aandacht pakken en je moet zo goed mogelijk inblenden in het soort content dat wordt voorgeschoteld. Het kanaal is ideaal in te zetten om een jonge doelgroep te bereiken aan de hand van advertising. Target de doelgroep op basis van hun leeftijd en interesses met een videoboodschap en trek de aandacht. Het kanaal van hét moment om in te zetten voor branding en/of awareness.

De voordelen van TikTok Advertising

TikTok is een van de weinige marketing kanalen waar je maximaal kunt profiteren van organisch (niet betaald) bereik. Echter geeft dit nog geen garantie dat jij in grote getalen zichtbaar bent voor jouw doelgroep. Door middel van adverteren op TikTok kun jij ervoor zorgen dat dit wel gebeurt. Met meer dan 3 miljoen Nederlandse gebruikers en een – voornamelijk – jonge doelgroep is dit kanaal ideaal om jouw product, merk of dienst bekend te maken bij deze doelgroep. Dankzij TikTok Advertising kunnen we ervoor zorgen dat jouw advertenties zichtbaar zijn bij een relevante (high engaged) doelgroep en dat die doelgroep ook daadwerkelijk affiniteit heeft met jouw merk. Dit allemaal dankzij de specifieke targeting o.b.v. locatie, geslacht, leeftijd en interesses.

TikTok advertenties plaatsen met DRIIVN

Weinig agencies kunnen in Nederland adverteren op TikTok. Helaas. Maar goed nieuws: bij DRIIVN zijn we als een van de eerste agencies in staat om campagnes te draaien via TikTok. Om binnen TikTok de juiste doelgroep goed te bereiken denken wij samen met jou mee wie we willen targeten en met welke boodschap en soort content we dat het beste kunnen doen. We houden de trends nauwlettend in de gaten en omdat het platform nog druk aan het ontwikkelen is houden we ook continu de nieuwste mogelijkheden binnen de targeting in het oog. Resultaatgericht als we zijn, maken we alle resultaten graag meetbaar. Zo kunnen we 24/7 de resultaten en impact van jouw TikTok-advertenties monitoren.

TikTok uitbesteden

Wil je als bedrijf ook de jonge social media gebruikers in Nederland bereiken met TikTok? Een korte krachtige video zegt meer dan duizend woorden, maar dan moet je wel exact weten hoe je TikTok in jouw voordeel laat werken. Wij weten precies hoe we TikTok voor jouw bedrijf inzetten. Neem contact op met DRIIVN.

TikTok advertenties plaatsen met DRIIVN

Weinig agencies kunnen in Nederland adverteren op TikTok. Helaas. Maar goed nieuws: bij DRIIVN zijn we als een van de eerste agencies in staat om campagnes te draaien via TikTok. Om binnen TikTok de juiste doelgroep goed te bereiken denken wij samen met jou mee wie we willen targeten en met welke boodschap en soort content we dat het beste kunnen doen. We houden de trends nauwlettend in de gaten en omdat het platform nog druk aan het ontwikkelen is houden we ook continu de nieuwste mogelijkheden binnen de targeting in het oog. Resultaatgericht als we zijn, maken we alle resultaten graag meetbaar. Zo kunnen we 24/7 de resultaten en impact van jouw TikTok-advertenties monitoren.

Welke campagne kiezen voor TikTok?


In-Feed Ads

Er zijn verschillende manieren om een betaalde TikTok campagne op te zetten. Denk bijvoorbeeld aan de In-Feed Ads. Dit is een video advertentie die de gebruiker van TikTok ziet binnen de ‘explore’ functie. Deze video mag maximaal 15 seconden duren.

Brand takeover

Ook kun je voor een videocampagne kiezen waarbij er een volledige ‘brand takeover’ plaatsvindt bij het openen van de app. Deze video wordt alleen weergegeven aan gebruikers die geïnteresseerd zijn in een specifieke categorie. Het voordeel van deze video advertentie is dat slechts één merk per dag een volledige categorie kan overnemen.

TopView

Deze advertentie lijkt veel op een brand takeover, echter kan deze video ook voorkomen in de feed van een gebruiker.

 

Bekijk ook

Hang Eleven

Een omzetgroei van 546% in één jaar. Keep on reading…

// Lees meer

Magioni

Zo namen we de belangrijkste steden over met de meest verantwoorde pizzabodems!

// Lees meer

Bel of mail mij