Online marketingbureau Utrecht

DRIIVN is een performance-driven online marketingbureau in de buurt van Utrecht, namelijk Amsterdam. Dat is een hele mond vol. Wij werken oa. voor toffe merken als KFC Nederland, Moët & Chandon, Magioni, PepsiCo, ARMA en Veuve Clicquot. In Oud West, tussen de Postjesweg en de Overtoom, vind je ons heerlijke kantoor. Met picknicktafels in de tuin, FIFA, goeie koffie, uitgebreide lunch (2 x per week warm), vrijdagmiddagborrels en 35 fantastische collega’s. 

Waar we voor staan

Onze roots liggen in performance marketing oftewel online advertising. Inmiddels doen we meer voor onze klanten, zoals contentcreatie, (social media) strategie, branding en andere (online) marketing diensten. We willen altijd onze resultaten en onszelf verbeteren. Presteren op topniveau. 

Alles wat we doen, doen we met een topsportmentaliteit. We willen de beste zijn en gaan voor het maximaal haalbare. En dat doen we als team. Wij hebben onze eigen Frenkie de Jong, Naomi van As en Henk Grol, maar laten ze als één team samenspelen. Het beste resultaat kunnen wij alleen als team behalen. None of us is as smart as all of us.

DRIIVN Formula

Hoe we werken en wat ons als team bindt, komt terug in onze kernwaarden.

Social advertising

Social advertising is praktisch gezien het adverteren op alle social kanalen die je maar kunt bedenken. Van een Facebook advertentie in je newsfeed tot een audiofragment op Spotify en van een ad op Tinder tot een gesponsorde pin op Pinterest. Mensen zijn anno nu altijd en overal online en daarmee wordt er steeds meer gebruikersdata verzameld door deze socialmediakanalen. Data waarmee jij als gebruiker weer heel gericht getarget kunt worden op basis van jouw gegevens en interesses.

Google advertising

“Google Advertising is het adverteren op de platformen van Google zelf. Denk hierbij dus aan kanalen als Google Search, Google Display, Google Shopping en YouTube. Aan de hand van verschillende soorten targeting mogelijkheden kan je zorgen dat je bijvoorbeeld zichtbaar bent in de zoekmachine van Google, met display banners op partnerwebsites of met video-advertenties op YouTube. Zoek je bijvoorbeeld op ‘verse broodjes Utrecht’, dan kan jij ervoor zorgen dat je met je bakker zichtbaar bent in de zoekmachine. Kijkt iemand een video op YouTube van hoe je gin tonics maakt, dan kan jij met je gin-merk zichtbaar zijn als video-advertentie bij die video.”

Strategie

Belangrijk is om eerst helder te hebben wat de doelen zijn. Wat is het beoogde resultaat op korte, middellange en lange termijn? Ook is het goed om in het begin duidelijkheid te scheppen wie je doelgroep(en) zijn. Waar zit je doelgroep, wat motiveert hen en hoe kunnen we ze verleiden en activeren. Dat is het startpunt.

Design

Design is een hele brede term. Je hebt design voor apps, presentaties, websites, banners, video’s, het bestaat overal. Maar om 1 woord te gebruiken wat design is dan is het vormgeving. Met design kun je bepaalde dingen beïnvloeden. Je kunt bepalen waar je focus op wilt leggen of waar juist niet.

Content marketing

Bij Content Marketing zijn wij dagelijks bezig met het maken van waardevolle content voor onze klanten. Hierbij is een sterke online strategie key to succes. Uit die strategie vloeit content voort. Content bestaat uit zowel visueel beeld, als sterke captions op social media, maar ook het creëren van nieuwsbrieven, blogs of webteksten. Deze content beheren wij dan ook: we onderhouden socialmediakanalen, monitoren reacties, en rapporteren en sturen bij waar nodig. Het uiteindelijke doel? Inspireren! Want wij willen dat jouw doelgroep zich uiteindelijk bindt met jouw merk.

Growth marketing

Je bedenkt iets, een creatieve oplossing of een slim trucje, en gaat het testen. En nog eens. En nog eens. Op basis van de data die daaruit voort komt ga je het proces optimaliseren. Net zolang tot je het gewenste resultaat hebt behaald of weet wat je moet veranderen.

Ben je benieuwd hoe ons online marketing bureau in Utrecht jouw bedrijf helpt met de optimalisatie van alle kanalen? Onze professionals staan voor je klaar!

Benieuwd hoe we dit voor jou kunnen toepassen?

Bel of mail mij