Social Media + Contentbeheer

Recruitment Community Management

Kwaliteit en effectiviteit van jouw recruitment campagnes verhogen? Dat kan met recruitment community management.

Social Media + Contentbeheer

Recruitment Community Management

Kwaliteit en effectiviteit van jouw recruitment campagnes verhogen? Dat kan met recruitment community management.

Social media zijn niet meer weg te denken uit recruitment campagnes. Adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter, ook wel social media recruitment genoemd, zorgt voor veel online zichtbaarheid van vacatures. Maar wat nou als je nog veel meer uit je recruitmentcampagnes kunt halen?


Wat is Recruitment Community Management?

Het bereik van je recruitmentcampagne verhogen? Meer kwalitatieve kandidaten die voor jouw open functie solliciteren? Dit kan met recruitment community management. Door in te spelen op vragen, opmerkingen, tags en/of recensies van potentiële kandidaten, komen interactieve advertenties door relevantie vaker voorbij op Facebook en andere platformen. Bovendien kan het zijn dat kandidaten niet solliciteren, maar wel reageren. Zij hebben dus wel degelijk interesse. Zonde als je hier niets mee doet!


De voordelen van Recruitment Community Management

Alleen al voor de toename in bereik, is recruitment community management een goed idee. Op social media worden interactieve advertenties als relevanter gezien, wat ervoor zorgt dat deze vaker worden weergegeven. Bovendien verhoog je het aantal kwalitatieve kandidaten, doordat je potentiële kandidaten kan benaderen die wel reageren, maar niet solliciteren. Daarnaast groeit je fanbase op social media en wordt jouw employer brand versterkt. Een interactieve ad komt betrouwbaar en professioneel over, terwijl je potentials ook nog eens kan laten zien dat je ze serieus neemt. Zo is de eerste stap gezet in een succesvol sollicitatieproces.


Recruitment Community Management bij DRIIVN

Geïnteresseerd geworden in recruitment community management? Je bent bij ons op de juiste plek! Hoewel community management zelf geen nieuw fenomeen is, is recruitment community management dat wel. In samenwerking met Adver-Online zorgen we voor de meest effectieve social recruitment campagnes. Als online recruitment marketing specialist bieden zij als eerste de mogelijkheid om community management toe te voegen aan social recruitment campagnes. Combineer dat met onze online skills en kennis “>et voilà: een bloeiende community rondom jouw vacature!

Het moge duidelijk zijn; met social media is het tijdperk van alleen informatie zenden tot een einde gekomen. One-way communicatie maakt plaats voor conversatie en interactie. Maar hoe pas je dit in de praktijk toe? Het antwoord: community management, waarbij structureel wordt gebouwd aan een band met jouw doelgroep.  En dat is belangrijk! Want een betrokken klant, is een loyale klant.

Wat is Community Management?

Community Management gaat verder dan passieve webcare en berichten liken. Het is all about people – en dan vooral jouw people. De mensen die je binnen hebt én binnen wilt halen. Dit met als doel om relaties met jouw merk en tussen mensen binnen jouw community te versterken. Omdat Community Management tijdsintensief is, zijn wij er om dit uit handen te nemen. Wij reageren proactief op reacties, gaan het gesprek aan, monitoren het sentiment rondom jouw merk, spelen in op feedback, enzovoorts. Wij maken van jouw community brand ambassadors.


De voordelen van Community Management

Actief Community Management zorgt voor een betere (online) reputatie van jouw merk. Je publiek – en dus je bereik – wordt groter en meer betrokken. Wat er uiteindelijk weer voor zorgt dat het effect  van jouw marketingcommunicatie groter zal zijn. Community Management zorgt voor klantenbinding, het aantrekken van klanten en een verbeterde reputatie. Combineer dit met toffe contentcreatie en maak het af met Social Advertising en je hebt een socialmediastrategie waar geen speld tussen is te krijgen.


Community Management bij DRIIVN

Ook inzetten op interactie en conversatie met jouw fans? Goed plan! Je community de aandacht geven die het verdient, betekent resultaten behalen die van waarde zijn voor jouw organisatie. De interactie met jouw fans moet volledig in lijn liggen met de gehele communicatiestrategie van jouw merk. Dit betekent de juiste tone of voice, de juiste response en de juiste timing. Alles om jouw community te laten groeien, engagement te stimuleren en de online reputatie van jouw merk te boosten. Because a good reputation is more valuable than money!

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

Contact

Weesperstraat 400

1018 DN, Amsterdam

+31 (0)20 210 1343

info@driivn.nl

Social Networks

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

 

 

 

Contact

Weesperstraat 400
1018 DN, Amsterdam
+31 (0)20 210 1343
info@driivn.nl