Waarom wij het uitbesteden van een Google Ads campagne aanraden!
Ongeveer 95% van de Nederlanders gebruikt Google als dé plek voor alle antwoorden op hun vragen, daardoor heeft Google veel data over de zoekintenties van hun gebruikers. Naast een grote machtspositie, geeft dit ook de mogelijkheid om heel gericht advertenties te laten zien aan de juiste doelgroep. Dit is niet alleen handig voor de gebruikers van Google, maar ook handig voor elk bedrijf dat zijn zichtbaarheid wil vergroten en doelgericht klanten wil bereiken.
Het beheren van een effectieve Google Ads campagne vereist veel kennis, ervaring en constante aandacht voor het analyseren en optimaliseren. Laten wij bij DRIIVN nu alle technieken, tools en mogelijkheden van Google Ads als de binnenkant van onze broekzak kennen, ook zijn we altijd up-to-date zijn van de nieuwste ontwikkelingen. Wanneer je samenwerkt met ons verhogen wij de effectiviteit van de campagnes, kun jij je focussen op jouw gebied van expertise en werken we samen aan het genereren van meer leads of omzet. In dit artikel leggen we uit waarom het uitbesteden van je Google Ads beheer aan DRIIVN zorgt voor meer conversies.
Wat is Google Advertising precies?
Google Ads, vroeger bekend als Google AdWords, is een advertentieprogramma gemaakt door en voor de platformen van Google zelf. Denk hierbij dus aan kanalen als Google Search, Google Display, Google Shopping en YouTube. Met een combinatie van verschillende targetingopties kun je ervoor zorgen dat advertenties van jouw product verschijnen waar je ideale doelgroep ze ziet, zoals tijdens zoekopdrachten gerelateerd aan jouw producten of diensten, of naast relevante content op YouTube. Als je bijvoorbeeld een Youtube video kijkt over het vergelijken van 2 iPhones, is de kans groot dat je Google Advertising ziet van Apple. Dit kan op verschillende manieren, met display banners op partnerwebsites, via Google Shopping of met video-advertenties.
Ook geeft Google Ads de mogelijkheid om onderzoek te doen naar de meest interessante zoekwoorden, gerelateerd aan jouw dienst of product. Zo kan onder andere het zoekvolume per woord worden aangegeven, hoe vaak er per periode wordt gezocht op dit desbetreffende woord, de kosten van het adverteren op dit zoekwoord en hoeveel concurrenten dit zoekwoord willen inzetten voor campagnes. Op deze manier kun je een weloverwogen besluit nemen en zo strategisch mogelijk adverteren.
“Afgelopen jaren heeft Google de advertentiemogelijkheden flink doorontwikkeld, waarbij er steeds meer data is verzameld en dus de targeting-opties ook steeds accurater worden. Waar je ‘vroeger’ nog alleen op zoekwoorden kon targeten is dit afgelopen periode verder uitgebreid met interesse-, affiniteits- en gedragtargeting van de doelgroep. Het algoritme van Google blijft ook leren en stelt de gebruiker centraal. Hierdoor ben jij als adverteerder genoodzaakt om goed na te denken over je strategie op Google. Het belangrijkste hierbij is de relevantie bij de doelgroep, als je campagne hier niet goed genoeg op aansluit dan is het snel game-over.” Aldus onze expert Christian Ran, lees hier meer over zijn Google Ads wordt wereldwijd beschouwd als de meest effectieve manier om online te adverteren, dus waarom wachten met uitbesteden aan professionals?
Google Ads uitbesteden aan DRIIVN = winnen
Innovatie
De afgelopen jaren heeft Google onder andere door het verfijnen van het algoritme en het verzamelen van meer data de nauwkeurigheid van targetingopties verbeterd. Google Ads is continu in ontwikkeling om de ervaring van de gebruiker zo kwalitatief mogelijk te houden, voor bedrijven betekent dit aan de andere kant dat de spelregels vaak kunnen veranderen. Dit maakt het effectief inzetten van deze techniek ingewikkeld en vraagt veel tijd.
Marketingbureaus zoals DRIIVN blijven op de hoogte van deze veranderingen, zoals de verschuiving naar ‘smart’ campagnes en de impact van cookieless search. Dit betekent dat we jouw campagnes constant analyseren en optimaliseren, zelfs voordat algoritme updates of trends een impact hebben gemaakt, om de effectiviteit te maximaliseren. Zo wordt elke campagne steeds relevanter en succesvoller, nu en in de toekomst.
Kosten besparen door het uitbesteden van Google Ads
Stel we hebben een dagbudget van €100, dan kunnen we door te optimaliseren binnen de targeting en zoektermen zorgen dat we met hetzelfde budget steeds meer traffic en meer conversies kunnen genereren. Het uitbesteden van Google Ads aan DRIIVN kan aanzienlijke kostenbesparingen opleveren. Ons team optimaliseert jouw advertentie-uitgaven en verbetert de ROI door voortdurend te testen en aan te passen waar nodig.
Tijd is geld en de kostbare tijd die anders besteed zou worden aan het beheren en optimaliseren van campagnes, kan nu ingezet worden voor het verbeteren van producten en diensten, het verfijnen van bedrijfsprocessen en het uitbreiden van klantrelaties, wat allemaal bijdraagt aan de groei van jouw bedrijf.
Tech voordelen zonder extra kosten
DRIIVN is het online marketingbureau dat net dat stapje extra zet. We willen altijd onze resultaten en onszelf verbeteren. Presteren op topniveau. Dit geldt niet alleen voor onze kennis en prestaties, maar ook voor onze technologie en tools. Deze investeringen maken het mogelijk om sneller en effectiever te reageren op marktveranderingen en klantgedrag.
Wanneer je kiest voor het uitbesteden van Google Ads aan ons, worden deze tools ook ingezet voor de lagere cost-per-click (CPC) en een hogere return-on-investment (ROI) van jouw organisatie. Door onze expertise en toegang tot de juiste technologie kunnen wij kosteneffectievere campagnes leveren dan de meeste in-house teams. En hoef jij geen extra kosten te investeren voor de aanschaf van deze materialen.
Hoog aanpassingsvermogen
Een flexibele Google Ads strategie is belangrijk voor het behouden van de effectiviteit van de campagne, vooral op de langere termijn. Een organisatie, de interesses van je doelgroep en de markt waarin het product of de dienst zich begeeft, is altijd in ontwikkeling. Voor een maximaal resultaat wil je dat jouw advertentiestrategie niet alleen meebeweegt, maar voorop loopt in deze veranderingen. Dit onderzoeken, analyseren, creëren en implementeren kost veel tijd, kennis en aanpassingsvermogen.
Onze diensten zijn er volledig op ingericht om mee te bewegen met de groei van jouw bedrijf. We kunnen snel campagnes optimaliseren, uitbreiden en retargeting op basis van jouw huidige en toekomstige bedrijfsdoelen of marktomstandigheden.
Presteren op topniveau met DRIIVN
Het beste resultaat kunnen wij alleen als team behalen. Samenwerken met ons betekent kiezen voor een partner in crime die investeert in jouw succes. Voor ons is de groei van elke klant uniek en daar passen wij onze tactiek op aan. Samen bepalen we het doel en wij zorgen dat er gescoord wordt.
Wil jij ook aan de slag met Google Ads? Ben je benieuwd naar hoe wij jouw merk of organisatie kunnen ondersteunen met advertising en wat de kosten zijn voor het uitbesteden van het beheer van een Google Ads campagne? Neem contact met ons op, laten we samen de strategie bespreken om jouw Google Ads naar een topniveau te brengen. None of us is as smart as all of us.
DRIIVN Formula
Hoe we werken en wat ons als team bindt, komt terug in onze kernwaarden.
Statistics
35
Team players
1
Team
2016
Year founded
104
Happy clients
500+
Campaigns live
21+
Awards en onderscheidingen
Maak een afspraak