E-commerce campagnes voor Hang Eleven

Een omzetgroei van 546% in één jaar. Keep on reading…

Client:

Hang Eleven

Date:

2019 – nu 

Hang Eleven – een jong lifestyle kledingmerk – helpen wij met online campagnes op kanalen als Facebook, Instagram, Pinterest en Google Shopping. Door de juiste combinatie van brand awareness- en conversiecampagnes in Nederland en België hebben we in Q1 2021 de omzet met maar liefst 546% laten groeien ten opzichte van het jaar ervoor. Niet gek voor een kledingmerk wat pas 2 jaar bestaat, am I right?

Hoe zijn we te werk gegaan? Samen met Hang Eleven hebben we een plan gemaakt door goed te kijken naar de producten, webshop, doelgroep en doelstellingen. Dit laatste zullen wij altijd in ons achterhoofd houden, bij alles wat we doen. Wanneer de doelstellingen bepaald zijn, kijken we samen met de klant naar de invulling van de campagnes. De klant kent de doelgroep(en hun product) tenslotte beter dan wie dan ook.

Door de verschillende doelgroepen goed te segmenteren en onderscheid te maken tussen ‘warme’ en ‘koude’ doelgroepen kunnen we onze boodschap perfect afstemmen op de (aankoop)fase waarin een (potentiële) klant zich bevindt. Een klant die nog nooit van Hang Eleven heeft gehoord, zal immers minder snel tot aankoop overgaan dan een vaste klant. Dat vraagt om een aparte aanpakt per boodschap en doelgroep. 

Did we grow?

Yes, we did. De cijfers spreken voor zich.

Inmiddels werken we al ruim 2 jaar voor Hang Eleven en hebben we gedurende samenwerking meerdere collecties gelanceerd. Naast de e-commerce campagnes helpen we Hang Eleven ook met het genereren van foot traffic in hun winkel in ‘De 9 straatjes’ (Amsterdam) en adviseren we op het gebied van e-mailmarketing strategieën.

Door middel van een cross-channel strategie hebben we in een tijdsbestek van 2,5 jaar voor een omzetstijging van 2400% (!) gezorgd. Dit hebben we gedaan via awareness campagnes op kanalen als Snapchat, YouTube en Pinterest om nieuwe mensen te bereiken. Vervolgens nemen wij hen mee in onze e-commerce funnel en laten wij ze nieuwe ads zien. Deze ads – die we draaien op o.a. Facebook, Instagram en Google – zijn meer gericht op consideration en vervolgens op sales.

Results

2400%

omzetgroei  in 2,5 jaar

575%

meer websiteverkeer in 2020

8x

ROAS

40.000.000+

impressies

What our client says

“Top service en resultaat! Uitstekende communicatie en behulpzaamheid om jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen op het gebied van social advertising en contentcreatie!”

 

case laboutiek

laboutiek

Dit merk onderscheidt zich door kleding te ontwerpen die vandaag, morgen en ver in de toekomst relevant en stijlvol blijven.

// Lees meer

case airforce

Airforce

Een boost in verkopen bij retailers en een significante toename in merkbekendheid. Keep on reading…

// Lees meer

MAAK EEN AFSPRAAK