Social advertising

LinkedIn Advertising

Professionals targeten op LinkedIn? Wij helpen je dit zo effectief mogelijk te doen.

Linkedin advertising
LinkedIn telt vijf miljoen Nederlandse gebruikers in hun professionele netwerk. Doordat voornamelijk studenten, ondernemers en professionals LinkedIn gebruiken, heeft dit platform een nog specifieker publiek dan andere social media kanalen. Maar hoe vind je in die hooiberg van mensen nou die ene speld? Door middel van het adverteren op LinkedIn. LinkedIn Ads geeft jou de mogelijkheid om binnen die vijf miljoen mensen jouw specifieke doelgroep te bereiken. En wij weten hoe je die impact zo groot mogelijk maakt.

Wat houdt adverteren op LinkedIn in?

Alleen senior-managers werkend in consultancy rondom Amsterdam of masterstudenten aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam met communicatie skills bereiken? Met LinkedIn Ads kan dat. Door middel van extreem specifieke targeting biedt LinkedIn Advertising de mogelijkheid om jouw doelgroep via verschillende opties te bereiken. Van gesponsorde mails in je LinkedIn inbox en uitgelichte posts tot aan videoadvertenties, tekstadvertenties en leadforms. LinkedIn heeft het allemaal.

De voordelen van adverteren op LinkedIn 

Het grootste voordeel van LinkedIn is de unieke en hyper-specifieke targetingopties. Dacht je goed te kunnen targeten via Facebook, LinkedIn brengt targeting naar een heel ander level. Los van demografische en geografische segmentatiecriteria, kun je targeten op skills, functies, werkgevers, bedrijfstakken en nog veel meer. Dit is niet alleen superinteressant voor B2B, maar ook voor B2C (denk aan recruiters en scholen) om die specifieke groep van studenten, ondernemers en/of professionals te bereiken.

Manieren op te adverteren op LinkedIn

Er zijn verschillende manieren om te adverteren op LinkedIn. Welke vorm van adverteren wij kiezen voor een campagne is vooral afhankelijk van het doel.

  • Tekstadvertentie: om meer naamsbekendheid te genereren kan gekozen worden voor een tekstadvertentie. Een tekstadvertentie bestaat vaak uit een titel, omschrijving en een visual. De advertentie verwijst soms naar een LinkedIn profiel of naar de (eigen) website.
  • Gesponsord bericht: een gesponsord bericht is de meest ingezette manier van adverteren binnen LinkedIn. Deze vorm is namelijk het meest natuurlijk, omdat de advertentie wordt gepresenteerd binnen de feed van een gebruiker. Een gesponsord bericht kan voor allerlei doeleinden worden ingezet.
  • Gesponsorde mail: deze vorm van marketing wordt veel ingezet binnen recruitment marketing. LinkedIn maakt het mogelijk om op een zeer persoonlijke manier een direct bericht te sturen naar de doelgroep. Dit wordt een gesponsorde InMail genoemd. Op deze manier kun je een persoonlijk gesprek aangaan met een potentiële klant of werknemer.

LinkedIn adverteren met DRIIVN

Om die unieke doelgroepen effectief te bereiken met LinkedIn Ads, moet je campagne slim ingezet worden. Wij helpen je om alles uit LinkedIn Ads te halen. De doelstellingen van zowel de advertenties als jouw organisatie vertalen wij naar succesvolle LinkedIn-campagnes. Daarnaast zijn wij op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen rondom LinkedIn Ads en voeren we deze door in alle campagnes. Resultaatgericht als we zijn, maken we onze resultaten graag meetbaar. Zo kunnen wij de impact van jouw LinkedIn-advertenties altijd inzichtelijk maken.

Bekijk ook

Hang Eleven

Een omzetgroei van 546% in één jaar. Keep on reading…

// Lees meer

Magioni

Zo namen we de belangrijkste steden over met de meest verantwoorde pizzabodems!

// Lees meer

Maak een afspraak