Growth Marketing

Pop-up campagnes

Je kent ze vast wel, meldingen die ‘opspringen’ als je op een website aan het scrollen bent.

Voor het grootste deel komen ze in de vorm van een extra korting of een aanbieding om jou op te nemen in de nieuwsbrief-mailinglijst. Pop-ups kunnen door veel mensen als vervelend worden gezien en kan een negatieve ervaring achterlaten bij de bezoeker als dit slecht wordt geimplenteerd. Maar wanneer je pop-ups op de juiste manier worden geimplementeerd en met de juiste strategie worden gebruikt dan kunnen ze ongeloofelijk effectief zijn voor je website. En dat is nou juist waar wij je bij kunnen helpen.

Wat zijn Pop-up campagnes?

Pop-ups zijn meldingen die je in je beeldscherm te zien krijgt tijdens een bepaalde verrichte actie. Ze verschijnen in elke vorm of maat op je scherm en zijn speciek ingericht op de customer journey van een bezoeker. Allereerst is het goed om te weten wat het doel is van een pop-up; door middel van een pop-up vraag je extra aandacht van de bezoeker. Bijvoorbeeld om de bezoeker zich in te laten schrijven voor een nieuwsbrief in ruil voor een (tijdelijke) kortingscode. Maar pop-ups kunnen ook ingezet worden om de bezoekers te helpen, bijvoorbeeld door een pop-up chatfunctie.  

De voordelen Pop-up campagnes

Door middel van pop-ups kan je je sales verhogen, je klantenbestand laten groeien en websitebezoekers naar de juiste pagina’s leiden. Daarnaast kunnen pop-ups enorm conversieverhogend werken, tot wel 35%, mits deze goed worden ingezet. Er bestaat namelijk een dunne lijn tussen succesvolle pop-ups en irritante pop-ups. Wat kenmerkend is voor deze tool, is dat je met pop-up campagnes op elk moment de bezoeker kan targeten met gepersonaliseerde pop-ups op basis van hun gedrag op je website.

Stel; een websitebezoeker komt op je website terecht en die krijgt een pop-up te zien met een aanbieding die hij in zijn winkelmand plaatst waarna hij na wat orienteren de website wilt verlaten. Op dat moment krijgt hij een exit pop-up te zien met 10% korting op de volgende order. Dit soort combinaties kunnen super conversieverhogend werken.

Pop-up campagnes bij Driivn
Bij DRIIVN is het nu mogelijk om geavanceerde pop-up campagnes op je website te plaatsen. Dit zijn niet de standaard pop-ups die we al jaren kennen, maar pop-ups die daadwerkelijk waardevol zijn voor websitebezoekers. Hierbij kan je denken aan de volgende mogelijkheden:

– pop-ups die pas na een x aantal seconden getoond worden (wanneer de bezoeker al enige tijd heeft gespendeerd op de website en dus écht op zoek/geïnteresseerd is);
– pop-ups die alleen worden getoond aan bezoekers die nog niet geconverteerd zijn;
– pop-ups die getoond worden wanneer bezoekers hun winkelmand verlaten zonder af te rekenen (net voordat de bezoeker de website wegklikt kan er een pop-up getoond worden om toch nog een conversie te genereren, bv. middels een unieke kortingscode);
– deel je vaak een brochure met potentiële klanten? Laat je bezoeker via de pop-up een brochure downloaden in ruil voor zijn/haar e-mailadres;
– pop-ups die getoond worden aan bezoekers die via een specifieke campagne op de website landen (UTM-based waardoor de pop-up veel persoonlijker en gerichter is);
– pop-ups die worden getoond wanneer de bezoeker een bepaalde pagina of product aan het bekijken is. Is de bezoeker zich bijvoorbeeld aan het oriënteren op jouw diensten? Dan kun je een pop-up instellen waarbij de bezoeker, geheel vrijblijvend, een offerte kan aanvragen. Hierdoor verzamel je eenvoudig leadgegevens;
– stel de bezoeker een vraag in de pop-up door middel van een quiz functie, op basis van de antwoorden kan je de bezoeker adviseren of naar bepaalde webpagina’s leiden;
– pop-ups die werken op basis van locatie van de websitebezoeker, dit is vooral interessant voor lokaal opererende bedrijven met bijvoorbeeld meerdere vestigingen. Een specifieke en lokale aanbieding onder de aandacht brengen bij websitebezoekers uit Amsterdam? Met onze pop-up kan het!

Tot slot kunnen de pop-ups volledig opgemaakt worden in eigen huisstijl waardoor deze perfect blenden in de website. En kan er zelfs een video in de pop-up toegevoegd worden! Bovenstaande pop-ups zijn dus vele malen persoonlijker en specifieker ingericht. Dit creëert écht meerwaarde voor de bezoeker en daarom werken deze meer conversieverhogend dan de standaard pop-up meldingen.

Bekijk ook

Hang Eleven

Een omzetgroei van 546% in één jaar. Keep on reading…

// Lees meer

Magioni

Zo namen we de belangrijkste steden over met de meest verantwoorde pizzabodems!

// Lees meer

Bel of mail mij