Blog

Nieuw bij DRIIVN: pop-up campagnes 2.0

Ons nieuwste product: pop-ups (2.0). Je kent ze vast wel, meldingen die ‘opspringen’ als je op een website aan het scrollen bent.

Blog

Nieuw bij DRIIVN: pop-up campagnes 2.0

Ons nieuwste product: pop-ups (2.0). Je kent ze vast wel, meldingen die ‘opspringen’ als je op een website aan het scrollen bent.

Je aandacht gaat er meteen naartoe, nietwaar? Bij DRIIVN is het mogelijk om geavanceerde pop-ups op je website te plaatsen. In deze blog vertellen we je de do’s en don’ts van pop-up meldingen, waarom je deze moet inzetten voor jouw website en wat de mogelijkheden zijn met de geavanceerde pop-up campagnes van DRIIVN.  

 

Pop-ups zijn dus meldingen die je in je beeldscherm te zien krijgt tijdens een bepaalde verrichte actie. Allereerst is het goed om te weten wat het doel is van een pop-up; door middel van een pop-up vraag je extra aandacht van de bezoeker. Bijvoorbeeld om de bezoeker zich in te laten schrijven voor een nieuwsbrief in ruil voor een (tijdelijke) kortingscode. Maar pop-ups kunnen ook ingezet worden om de bezoekers te helpen, bijvoorbeeld door een pop-up chatfunctie. 

 

Door middel van pop-ups kan je je sales verhogen, je klantenbestand laten groeien en websitebezoekers naar de juiste pagina’s leiden. Daarnaast kunnen pop-ups enorm conversieverhogend werken, tot wel 35%, mits deze goed worden ingezet. Er bestaat namelijk een dunne lijn tussen succesvolle pop-ups en irritante pop-ups. 

 

Pop-ups worden veelal verkeerd gebruikt, hierbij kan je denken aan pop-ups die meerdere keren tijdens een bezoek worden getoond. Of een nieuwsbrief pop-up die wordt getoond aan iemand die zich al hiervoor heeft ingeschreven. Pop-ups zijn bedoeld om waarde te creëren voor de bezoeker. Pop-ups die direct getoond worden zonder aanleiding van een bepaalde activiteit, zijn storend in plaats van waardevol. 

Vandaag de dag zie je veel verkeerde toepassingen met pop-ups. Om ervoor te zorgen dat het succesvol is, moet je de juiste pop-up(s) op je website integreren. Er bestaan meerdere soorten pop-ups. Zo zijn er entry pop-ups, scroll pop-ups, delayed pop-ups, content based pop-ups en exit pop-ups die je op je website kan plaatsen. Welke past het beste bij jou? Dat hangt af van verschillende factoren, bijvoorbeeld: wat het doel is van je website, wie je doelgroep is, welke content je aanbiedt et cetera. 

 

Bij DRIIVN is het nu mogelijk om geavanceerde pop-up campagnes op je website te plaatsen. Dit zijn niet de standaard pop-ups die we al jaren kennen, maar pop-ups die daadwerkelijk waardevol zijn voor websitebezoekers. Hierbij kan je denken aan de volgende mogelijkheden:

  • pop-ups die pas na een x aantal seconden getoond worden (wanneer de bezoeker al enige tijd heeft gespendeerd op de website en dus écht op zoek/geïnteresseerd is);
  • pop-ups die alleen worden getoond aan bezoekers die nog niet geconverteerd zijn;
  • pop-ups die getoond worden wanneer bezoekers hun winkelmand verlaten zonder af te rekenen (net voordat de bezoeker de website wegklikt kan er een pop-up getoond worden om toch nog een conversie te genereren, bv. middels een unieke kortingscode);
  • deel je vaak een brochure met potentiële klanten? Laat je bezoeker via de pop-up een brochure downloaden in ruil voor zijn/haar e-mailadres;
  • pop-ups die getoond worden aan bezoekers die via een specifieke campagne op de website landen (UTM-based waardoor de pop-up veel persoonlijker en gerichter is);
  • pop-ups die worden getoond wanneer de bezoeker een bepaalde pagina of product aan het bekijken is. Is de bezoeker zich bijvoorbeeld aan het oriënteren op jouw diensten? Dan kun je een pop-up instellen waarbij de bezoeker, geheel vrijblijvend, een offerte kan aanvragen. Hierdoor verzamel je eenvoudig leadgegevens;
  • stel de bezoeker een vraag in de pop-up door middel van een quiz functie, op basis van de antwoorden kan je de bezoeker adviseren of naar bepaalde webpagina’s leiden;
  • pop-ups die werken op basis van locatie van de websitebezoeker, dit is vooral interessant voor lokaal opererende bedrijven met bijvoorbeeld meerdere vestigingen. Een specifieke en lokale aanbieding onder de aandacht brengen bij websitebezoekers uit Amsterdam? Met onze pop-up kan het!

 

Tot slot kunnen de pop-ups volledig opgemaakt worden in eigen huisstijl waardoor deze perfect blenden in de website. En kan er zelfs een video in de pop-up toegevoegd worden! Bovenstaande pop-ups zijn dus vele malen persoonlijker en specifieker ingericht. Dit creëert écht meerwaarde voor de bezoeker en daarom werken deze meer conversieverhogend dan de standaard pop-up meldingen.

 

Benieuwd naar wat pop-up campagnes voor jou kunnen betekenen? Laat het ons weten! We kijken graag met je mee.

Social Networks

 

Contact

Stuyvesantstraat 13 - 15

1058 AJ Amsterdam

+31 (0)20 210 1343

info@driivn.nl

 

DRIIVN 2021

 

 

Social Networks

Contact

Stuyvesantstraat 13 - 15
1058 AJ Amsterdam
Nederland

+31 (0)20 210 1343
info@driivn.nl

 

 

DRIIVN 2021