SUPPER: van club naar lifestyle merk

SUPPER, voorheen bekend als “Supperclub”, staat al jaren bekend als één van de populairste clubs van Amsterdam. SUPPER is alleen veel meer dan een club. Met ook een restaurant, cruise, hotel, én kledingmerk is SUPPER inmiddels uitgegroeid tot een enorm lifestyle merk.

 

Client:

SUPPER

Services:

REBRANDING

Date:

2023 – nu 

club header foto+supper more
Bij DRIIVN zijn we dan ook trots dat wij meebouwen aan de SUPPER-wereld. Een wereld waar gelijkgestemden samen komen om unieke ervaringen te delen. Een plek waar iedereen erbij hoort, waar iedereen geliefd is en waar iedereen zijn eigen unieke verhaal heeft. We vertellen je graag welk probleem SUPPER had en hoe wij hierbij geholpen hebben.

Een bekende naam, wat was dan het probleem?

“SUPPER” en “Club” werd voorheen altijd in één adem genoemd. Dat is ook exact waar het knelpunt zat. Hoewel SUPPER al jaren een begrip is, hadden ze toch moeite om alle andere facetten van hun merk ook effectief te communiceren en zich te positioneren als lifestyle merk in plaats van “alleen een club”.

Hoe zijn we te werk gegaan?

Bij DRIIVN weten we als geen ander hoe we grote merken moeten herpositioneren. De kick-off was het opstellen van een overtuigende storyline, waarbij SUPPER’s nieuwe positionering als lifestyle merk centraal stond.

Het fundament voor SUPPER’s vernieuwde identiteit werd gelegd met een duidelijk brand book en heldere styleguides. Deze belangrijke stappen zorgden voor een eenduidige en herkenbare uitstraling van het merk.

Om de diverse onderdelen van SUPPER optimaal te presenteren, hebben we de website volledig vernieuwd. Het doel van de website is de doelgroep meetrekken in het verhaal en ook direct alle ervaringen te laten zien die SUPPER te bieden heeft.

Daarnaast ontwikkelde DRIIVN een marketingstrategie. Met aandacht voor advertenties, social media en e-mailmarketing zorgt dit voor een consistente en effectieve communicatie van de nieuwe branding, waardoor het merk nu helder op de kaart staat als een breed lifestyle merk (en niet meer alleen een club).

Did we deliver?

Yes, we did.

We hebben met succes bijgedragen aan de vernieuwing van SUPPER, waardoor het nu meer is dan alleen de bekende club van Amsterdam. De introductie van de nieuwe website en branding heeft SUPPER duidelijk als een vooraanstaand lifestyle merk op de kaart gezet. Het nieuwe brand book en de heldere styleguides vormen een stevige basis voor alle toekomstige marketingactiviteiten. Dit zorgt ervoor dat het verhaal van SUPPER op een consistente en krachtige manier verteld blijft worden.

Ook klaar voor een rebranding? Start vandaag!

SUPPER’s reis van club naar erkend lifestyle merk is een mooi voorbeeld van succesvolle rebranding en positionering. SUPPER benadrukt de kracht van een doordachte en uitgebreide aanpak, een die DRIIVN met trots biedt aan merken die streven naar groei en vernieuwing. Ben je klaar om jouw merk ook te transformeren? Neem vandaag nog contact op.

BEKIJK OOK

case laboutiek

laboutiek

Dit merk onderscheidt zich door kleding te ontwerpen die vandaag, morgen en ver in de toekomst relevant en stijlvol blijven.

// Lees meer

case airforce

Airforce

Een boost in verkopen bij retailers en een significante toename in merkbekendheid. Keep on reading…

// Lees meer

MAAK EEN AFSPRAAK