Felt Atelier: sieraden, niet zomaar accessoires, maar kunstwerken

Iets dragen omdat iedereen het heeft? Dat is niet meer wat het begrip “mode” vandaag de dag inhoudt. Anno 2024 draait alles om het vinden van jouw unieke stijl en jezelf neerzetten als een vorm van kunst. Dat is exact waarom wij bij DRIIVN enthousiast worden van Felt Atelier. Elk handgemaakt sieraad van Felt Altelier is niet alleen een uniek stuk, maar ook een statement van zelfexpressie. Met hun kleurrijke en gedurfde ontwerpen viert Felt Atelier de diversiteit van persoonlijke stijlen, een ode aan ieder persoon die durft te laten zien wie hij of zij is.

 

Client:

Felt Atelier

Services:

Online advertising
CRO
Marketing automation
Shopify development

Date:

2021 – nu 

aunty entity ss23 ads feed2

Felt Atelier is vastberaden om de sieradenmarkt te verrijken en brengt een assortiment dat varieert van kleurrijke stukken tot toegankelijke, subtiele ontwerpen. Gericht op de vrouw van nu tussen de 18 en 35 jaar, in het hart van de stad, is Felt Atelier meer dan alleen een merk; het is een belichaming van creativiteit en vakmanschap. Met onze expertise in marketing samen met de artistieke flair van Felt Atelier, waren we ervan overtuigd dat we samen het merk gingen transformeren tot een begrip in de wereld van sieraden.

Zo zijn we te werk gegaan

Wij werken al enige tijd intensief samen met Felt Atelier en hebben gezien hoe zij geëvalueerd zijn van een volledige focus op een nichemarkt, naar het aantrekken van een breder publiek. We zijn nauw betrokken bij het uitbreiden van hun marketingstrategieën, waarbij we niet alleen nadachten over de breedte van de marketing, maar ook actief op zoek gaan naar kansen en campagne-ideeën.

Met het ambitieuze doel om de omzet van Felt Atelier elke maand met 10% te laten groeien in het eerste jaar, zijn we diep in het project gedoken. We hebben strategieën kritisch geanalyseerd en zijn gekomen met vernieuwende ideeën, variërend van gerichte advertising en conversie-bevorderende pop-ups tot advies voor een nieuwe webshop, e-mailmarketing en contentcreatie.

Het echte werk

Een van de belangrijkste doelen in onze samenwerking met Felt Atelier, was het verbeteren van de meetbaarheid van de marketinginspanningen. Dit vereist een naadloze integratie en synergie tussen diverse systemen en marketingkanalen. Dankzij deze benadering hebben we niet alleen inzicht gekregen in welke kanalen het meest bijdroegen aan de omzet, maar ook in hoe ze elkaar versterken. Deze data stelde ons in staat om elke marketingactie te analyseren en te finetunen, wat resulteerde in een gestroomlijnde en impactvolle marketingstrategie voor Felt Atelier.

Een van de meest doeltreffende strategieën was het inzetten van leadgeneratiecampagnes, met als doel het aanvullen van de mailinglijst met waardevolle contacten. Een succesvol voorbeeld hiervan was een ‘early access’ campagne voor de sale, die niet alleen gericht was op het aantrekken van nieuwe klanten, maar ook op het genereren van directe conversies. Daarnaast bouwde we op deze manier aan een groot bestand dat we voor toekomstige acties konden inzetten, zoals een sample sale, events en het onder de aandacht brengen van unieke samenwerkingen, waaronder die van Ace & Tate.

felt
ss23 color blocking yin yangs single image feed 2 (1)
single image ad single image 2

DID FELT SPARKLE?

Yes they did!

Dankzij onze tracking tussen Meta, Klaviyo en Shopify, waren we in staat om de impact van onze Meta-campagnes tot in de puntjes te volgen. We konden helder aantonen hoe elke geïnvesteerde euro zich omzette in concrete aankopen via de webshop en e-mailmarketing. Dit leidde tot een Return on Ad Spend van 8, een krachtig bewijs van de effectiviteit van onze naadloos geïntegreerde marketingstrategieën.

Felt Atelier heeft zich in een korte tijd gevestigd als een toonaangevend sieradenmerk binnen de Nederlandse markt. Deze continue stijging in naamsbekendheid is een direct resultaat van onze vruchtbare samenwerking. We kijken terug op een jaar vol significante vooruitgang en zijn enorm trots op wat we samen met Felt Atelier hebben bereikt.

Results

8x

ROAS

+14

Campagnes

+3 

Verschillende marketing automation strategieën

Jouw merk, onze missie

Het exponentieel laten groeien van nieuwe merken, dat is onze drijfveer bij DRIIVN. Met unieke, doeltreffende strategieën zijn wij erop gericht jouw merk naar nieuwe hoogtes te brengen. Sta je aan de vooravond van het lanceren van een nieuw merk? Wij staan klaar om je te begeleiden naar succes. Neem contact op met ons en zet samen met DRIIVN de stap naar grootsheid!

 

BEKIJK OOK

case laboutiek

laboutiek

Dit merk onderscheidt zich door kleding te ontwerpen die vandaag, morgen en ver in de toekomst relevant en stijlvol blijven.

// Lees meer

case airforce

Airforce

Een boost in verkopen bij retailers en een significante toename in merkbekendheid. Keep on reading…

// Lees meer

MAAK EEN AFSPRAAK