Selecteer een pagina

Blog

Snapchat
voor bedrijven

“Snapchat is made for storytelling. What’s yours?”

Blog

Snapchat
voor bedrijven

“Snapchat is made for storytelling. What’s yours?”

Gebruik jij Snapchat al om je doelgroep te bereiken?

Het visuele succes van social media wordt steeds meer zichtbaar. Facebook biedt videomakers nieuwe mogelijkheden en Instagram introduceerde de nieuwe functie ‘Albums’ voor 10 foto’s en/of video’s. Bij Snapchat kun je nu groepen maken en kun je binnen die groep foto’s naar elkaar sturen. Snapchat is die app waarbij je een hondenfilter over je selfie kunt doen en dat naar je vrienden stuurt. Vet handig, toch? Kortom, Snapchat is ideaal om bij te houden wat vrienden en familie op het moment aan het doen zijn! Waarom niet ook om je favoriete merken volgen?


Wie gebruikt snapchat? 

Sinds de lancering van Snapchat in 2011 houdt de stijging van het aantal Snapchatgebruikers niet op. Snapchatten is vooral populair onder tieners, maar ook het aantal gebruikers tussen 20 en 39 jaar neemt toe (Tweakers, 2016).
Hoe komt het dat zoveel mensen het zo leuk vinden om een foto naar elkaar te sturen voor maar een paar seconden? Dat vragen wij ons ook af. Toch blijft Snapchat komen met nieuwe creatieve toeters en bellen, waardoor ook wij – eerlijk is eerlijk – de app blijven gebruiken. Bovendien weten ze als geen ander hoe hun doelgroep in elkaar zit. Dit trekt de aandacht van multinationals.


En Snapchat voor bedrijven?

Om de juiste doelgroep te bereiken, is het voor merken belangrijk om in te spelen op de media die zij gebruiken. Wil je een jongere doelgroep bereiken? Dan is Snapchat het perfecte medium. Veel jongeren maken gebruik van de app en delen zo’n beetje alles – van hun powerfoodontbijt tot hun kopje koffie bij de Starbucks – met hun volgers. Om mee te liften op deze trend, is het slim om bij je doelgroep een positieve associatie met Snapchat en jouw merk te creëren. Door het delen van foto’s en video’s kun je de (gewenste) identiteit van jouw merk laten zien aan de Snapchatgebruiker.

 

Hoe speelt Snapchat hierop in?

Ook snapchat heeft door dat het interessant is voor merken die een jonge doelgroep willen bereiken. Onlangs heeft Snapchat een nieuw handig tooltje voor bedrijven gelanceerd. Via Snapcodes is het delen van content voor bedrijven nu a piece of cake.

Vanaf januari 2015 worden snapcodes al gebruikt om vrienden, vriendinnen, familie en de hond van je buurman toe te voegen op Snapchat, maar sindskort is het ook mogelijk om een URL te koppelen aan een Snapcode. Deze code lijkt op een QR-code. Je potentiële fan scant de code en wordt vervolgens doorgeleid naar jouw uitgekozen website. Dé perfecte manier om online- met offline marketing (billboards, posters, etc) te combineren.

But that’s not all; merken kunnen parameters toevoegen aan de gekoppelde URL. Parameters? Ja, parameters. ‘Wat is dat?’, hoor ik je al denken. Parameters maken het mogelijk om het verkeer vanaf Snapchat naar een URL-bestemming te volgen. Hiernaast biedt Snapchat ook een analytics feature op Snapcodes die meer dan honderd keer gescand worden. Geen zorgen; honderd scans klinkt als een hele opgaven, maar met 150 miljoen gebruikers zou dat geen probleem moeten zijn. Met deze analytics feature kun je meten hoe vaak de code wordt gescand en welke acties een gebruiker maakt na het scannen van de Snapcode. Clever thinking, guys.

Kortom, het bereiken van een doelgroep via Snapchat wordt steeds meer de marketing van tegenwoordig. Profiteer van de populariteit van Snapchat, koppel offline- aan online marketing en vertel het verhaal van jouw brand.

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

Contact

Weesperstraat 400

1018 DN, Amsterdam

+31 (0)20 210 1343

info@driivn.nl

Social Networks

Navigation

Diensten

Over ons

Vacatures

Cases (coming soon)

Contact

Weesperstraat 400
1018 DN, Amsterdam
+31 (0)20 210 1343
info@driivn.nl